22. sep. 2012

hektisk natt

I går kveld kom mormoren og oldemoren til Nikolai på besøk i noen timer slik at han fikk se andre folk også å at jeg fikk rydde litt hjemme i huset.Han var virkelig glad for å se de å koset seg som bare det på fanget deres.

Senere på kvelden etter jeg hadde lagt han så var jeg helt utslitt å satte meg foran tvn og drakk saft å prøvde å kose meg litt vertfall.Litt før klokken slo 12 så våknet Nikolai med en kjempe hyl,jeg gikk inn på rommet å der lå han å gråt,ga han tutt å gikk ut i stua igjen.Det varte ikke lenge før han hylte igjen,jeg prøvde å gi han melk å vann men han drakk bare litt og begynte å hyle igjen.Jeg fikk helt vondt av lille gutten min,så jeg tok han opp og begynte å vugge han i armene mine med håve hans på skulderen min og hode mitt tett inntil han.

Det kom flerne raper å da trodde jeg at han hadde det helt fint å la han til å sove igjen,satte meg i stua og tror det gikk 4 minutt før han hylte igjen.Dette forsto jeg ikke helt så fant frem temperatur måleren å den sto da på 38,5.Nikolai hadde fått feber,å var vertfall ikke i form,ikke rart han gråt,han ville jo ha veldig masse mamma kos <3

Endte med at jeg ga han stikkpille/paracet,sang for han,skiftet bleie,ga han masse vann og ikke minst melk og koset så mye jeg kunne med han.Han sovnet da rundt halv 3 tiden på kvelden å må si jeg var da utslitt så jeg gikk å stelte meg å la meg.

Ikke nok med det,han våknet igjen i dag morges med et hyl.Tok han oppi senga mi og koset med han der og han bare gråt å gråt,tok tempen hans igjen å denne gangen var den på hele 40,1.Skiftet bleie,ga han stikkpille og prøvde å roe han ned før vi begge sovnet en liten time.Vi sto opp klokken 12 å så litt på tv å ga han grøt og masse saft før han fikk kvile litt igjen klokken 14.30.


Jeg ringte også til legevakten for å høre om jeg skulle komme ned med han der,men så lenge han hadde bare hatt det i mindre enn 1 dag så var det ikke vits.Fikk beskjed om å gi han masse å drikke å ikke kle for mye på han.Hvis allmenntilstanden var bra så trengte jeg ikke å beskymre med men hvis feberen er slik i morgen igjen så skulle jeg ringe og kanskje komme nedom.

Får bare håpe at det er en tann som er på vei opp og at det ikke er noe annet gale :)

2 kommentarer:

  1. Huff å huff.. Slike netter er ikke gøy. Stakkars lille! Håper han er bedre nå:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Han ble ikke noe bedre :/ var hos legevakten med han i går å viste seg at han hadde fått steptokokker i halsen :( så nå er det antibiotika kur i 10 dager :/

      Slett